Brug af Blog

December 17, 2006 by · No Comments · Uncategorized

Vi havde i første omgang planlagt, at arbejde med om en profil på Arto afspejler ens “sande” eller “falske” identitet.

Efterfølgende gik vi bort fra denne problemstilling, og nærmede os spejling og identitet som vi endte med at koncentrere os om.

Vi startede med at oprette en profil inde på Arto, hvor vi oprettede 2 debat oplæg, se næste posts. Her efter surfede vi rundt inde på Artoshjemme side, for at se hvad det var for et sted, prøve at chatte o.s.v.

Vi begyndte herefter at skrive inde i Idefasen, omkring hvilke tanker vi indtil videre havde gjort os.

Vi lagde en posts in hvor vi bød folk velkommen til vores blog, og opfordrede til at skrive en kommentar.

Herefter gik vi igang med problemfasen, og fik formuleret vores problemformulering. Denne har vi så uddybet i fordybningsfasen.

Afslutningsvis har vi lagt vores Arto-debat ud som posts.

Håber I vil nyde vores blog.

  

Arto – Mit sande jeg?

December 17, 2006 by · No Comments · Debat: Atro - Mit sande jeg?

Vi har oprettet 2 debatter inde på Artos hjemmeside hvor vi har spurgt:

I debat 1:

Viser din profil på Arto dit sande jeg eller er det en falsk identitet man chatter under når man benytter Arto ?

Kan man tale om at Arto er med til at fremme din kommunikation med andre og er det den samme kommunikation der foregår når du er fysisk til stede med dine venner ?

Her fik vi 19 svar.

Og i debat 2:

Jeg vil gerne vide om det er ens sande jeg man ligger ud på artos hjemmeside.
Viser du dit sande jeg når du chatter?
Hvorfor er det godt eller skidt?
Har du lettere ved at chatte på arto end at snakke med dine venner hjemme eller i skolen? Håber nogen har lyst til at svare ærligt.
Zahles

Her fik vi 34 svar.

Arto – Mit sande jeg? 1

December 17, 2006 by · No Comments · Debat: Atro - Mit sande jeg?

 1 |  Arto- mit sande jeg?
Af: * identitet D31 VIP. Dato: 14-12-2006, 11:38
Viser din profil på Arto dit sande jeg eller er det en falsk identitet man chatter under når man benytter Arto ?Kan man tale om at Arto er med til at fremme din kommunikation med andre og er det den samme kommunikation der foregår når du er fysisk til stede med dine venner ?
 2 |  Tror aldrig man er den man virkelig
Af: * So-What P13 VIP. Dato: 14-12-2006, 12:29
So-WhatTror aldrig man er den man virkelig er ..F.eks .. Jeg er måske ret hyper i virkeligheden ..
Men man kan jo ikke rigtigt værer hyper her ..
ihvertilfælde ikke på samme måde .. SmileyOg det gælder jo nærmest alting..Så tror ikke man direkte ændre sig ..
Men man er ikke den samme

 3 |  Man kan jo aldrig få alt om si
Af: * Yasw D21. Dato: 14-12-2006, 12:32
YaswMan kan jo aldrig få alt om sig selv ud selvom man prøver ihærdigt. Der vil altid være en barriere af fortolkninger og begrænsinger i at man kun har tekst at beskrive sig med.
Men jeg vil da mene jeg er så ærlig om mig selv som jeg kan være.
Tja, debatter fremmer da kommunikationen med andre, men det har ikke noget at gøre med når jeg er fysisk sammen med nogen venner, da det sjældent er de samme mennesker.
 4 |  Folk man møder over nettet, er
Af: * FIEPORSE P18 VIP. Dato: 14-12-2006, 20:06
FIEPORSEFolk man møder over nettet, er som regel lidt anderledes end man havde forestillet sig, men det behøver ikk være negativt jo.
 5 |  Tænker på, om I føle
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 11:49
Tænker på, om I føler I kender dem I chatter med, lige så godt som de venner I ser til hverdag?
 6 |  #5 – Man kender dem vel på for
Af: * Yasw D21. Dato: 15-12-2006, 11:50
Yasw#5 – Man kender dem vel på forskellige måder, og ofte er det også de samme personer.
 7 |  alt i min profil afspejler perfekt
Af: * Iambrunette P15 VIP. Dato: 15-12-2006, 12:38
Iambrunettealt i min profil afspejler perfekt mit virkelige jeg.
Du kan ikke finde en ting som er under- eller overdrevet, overfladisk eller noget.
Gider ikk spille en jeg ikk erSmiley
 8 |  Men er det ikke svært, at vise
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 13:37
Men er det ikke svært, at vise ens sande jeg?
 9 |  Jeg er i virkeligheden en pædo
Af: * ad0s D16. Dato: 15-12-2006, 14:34
Jeg er i virkeligheden en pædofil gammel mand på 53 med hemorider…Ej, jeg prøver på, at gøre min profil så personlig som muligt… så den passer godt til den person jeg er…
 10 |  #1 jeg syns da min profil og a
Af: * Zier P15 VIP. Dato: 15-12-2006, 15:55
Zier#1 >
jeg syns da min profil og alt det der, giver et fint indtryk af hvem jeg er. ( tror/håber jeg da ) ..
 11 |  jeg er den jeg er, har bekræft
Af: * lovefool P15 VIP. Dato: 15-12-2006, 21:19
lovefooljeg er den jeg er, har bekræftet min identitet. jeg tror at når man er på nettet og en anden ikke kan se dig, bliver du lidt modigere og opsøger andre/flere/forskellige mennesker end dem du er sammen med IRL.?
 12 |  Hmm? Godt spørgsmål. Inte
Af: * MilleBonde P14 VIP. Dato: 15-12-2006, 22:29
MilleBondeHmm? Godt spørgsmål. Intet svar.
 13 |  Jeg er den jeg er, folk må acc
Af: * Chiix P20 VIP. Dato: 16-12-2006, 00:10
ChiixJeg er den jeg er, folk må acceptere det eller skride SmileyMen dog er jeg nok mere genert i virkeligheden Smiley
 14 |  #13 – Daah, skrid ;) .. Baa
Af: * BrigittesElsker D16. Dato: 16-12-2006, 00:12
BrigittesElsker#13 -> Daah, skrid Smiley ..Baah lidt poptøset evt. ?#1 -> Jeps jeps, er altid mig selv Smiley, pat <3 Smiley
 15 |  #14 hva er der poptøset i det?
Af: * Chiix P20 VIP. Dato: 16-12-2006, 00:13
Chiix#14 hva er der poptøset i det? Smiley
 16 |  Man er hvem man VIL være p
Af: * Udkaarne P16 VIP. Dato: 16-12-2006, 19:04
UdkaarneMan er hvem man VIL være på arto. Selvfølgelig er der ekstremerne hvor folk ændrer alder og køn.
Men jeg tror de fleste på arto har justeret lidt på deres identitet.
 17 |  #1 Syntes da selv jeg er ‘mi
Af: * AEVSE P17. Dato: I går, 01:48
AEVSE#1Syntes da selv jeg er ‘mig selv’ her i arto.
Er ikke ligefrem falsk
 18 |  Ingen jeg har mødt efter at ha
Af: * PinkThrone D16. Dato: I går, 01:52
PinkThroneIngen jeg har mødt efter at have snakket med her på eller andre steder på nettet er blevet skuffet, så helt gal kan den vel ikke være.Dog vil jeg mene at jeg er mere højlydt her end i virkeligheden, men det er vel fordi at mine fingrer er hurtigere end munden, og jeg hader at tale i munden på folk >_<
 19 |  af de tre jeg har mødt over ar
Af: * Unretrofied D16 VIP. Dato: I går, 10:56
af de tre jeg har mødt over arto har jeg ikk været skuffet. blev kun lidt overrasket over den ene’s højde, men wtf ?man kan ikk ‘være sig selv’ helt igennem over nettet og ligende. selv om jeg prøver mere eller mindre.

Arto – Mit sande jeg? 2

December 17, 2006 by · No Comments · Debat: Atro - Mit sande jeg?

 1 |  Arto – Mit sande jeg?
Af: * Zahles P25. Dato: 14-12-2006, 12:09
Jeg vil gerne vide om det er ens sande jeg man ligger ud på artos hjemmeside.
Viser du dit sande jeg når du chatter?
Hvorfor er det godt eller skidt?
Har du lettere ved at chatte på arto end at snakke med dine venner hjemme eller i skolen?
Håber nogen har lyst til at svare ærligt.
Zahles
 2 |  #1 Ja, jeg bruger mit sande jeg fu
Af: * Mike D18 VIP. Dato: 14-12-2006, 12:33
Mike#1 > Ja, jeg bruger mit sande jeg fuldt ud, alt andet er ikke brugbart for mig i den position jeg er i.“Hvorfor er det godt eller skidt? ”
- Hvad vil du vide om hvad er godt eller skidt?

“Har du lettere ved at chatte på arto end at snakke med dine venner hjemme eller i skolen? ”
- Faktisk ja, på en måde er arto mit liv alligevel.

 3 |  #1 – Det er vel så sandt som d
Af: * Yasw D21. Dato: 14-12-2006, 12:36
Yasw#1 – Det er vel så sandt som det nu er muligt under sådanne forhold.
Jeg kan ikke se det ene skulle være lettere eller sværre end andet. Det er blot forskellige kommunikationsformer.
 4 |  Ja , jeg er mit sande jeg. men jeg
Af: * Nallehmuz P12. Dato: 14-12-2006, 17:07
Ja , jeg er mit sande jeg. men jeg har ikke nemmere ved at chatte på arto … gør begge dele
 5 |  #1 Ja’ jeg er 100 % mig selv her,
Af: * JuleJeppe D14 VIP. Dato: 14-12-2006, 17:23
JuleJeppe#1 > Ja’ jeg er 100 % mig selv her, og alle andre steder.
Og lige som #2 > så er arto på en måde mit liv.,
 6 |  #1 ja, det er mit sande jeg. &am
Af: * ceciliedukkenfin P14. Dato: 14-12-2006, 17:26
ceciliedukkenfin#1> ja, det er mit sande jeg.
& nej, har egentlig lige let ved det..
 7 |  Mig selv :D
Af: * sQren D12 VIP. Dato: 14-12-2006, 19:15
sQrenMig selv Smiley
 8 |  #1 På arto er jeg 14 åri
Af: * Fretty D14. Dato: 14-12-2006, 19:16
#1 > På arto er jeg 14 årige fretty, i virkeligheden er jeg 14 årige frederik Smiley
 9 |  Jeg er meget forskellig, overfor fo
Af: * Akatsuki P17 VIP. Dato: 14-12-2006, 19:21
Jeg er meget forskellig, overfor forskellige mennesker, hvilket jeg tror er normalt, og sådan er det også på arto.
 10 |  1# Jeg er mig selv herinde. Hvis mi
Af: * MeThinksYoureUgly P15 VIP. Dato: 14-12-2006, 22:55
MeThinksYoureUgly1# Jeg er mig selv herinde. Hvis mine venner enormt gerne vil vide hvordan jeg tænker og føler, så skal de skrive til mig herinde eller på msn, for jeg er ikke nær så god til at udtrykke mig irl. Og det er vel … godt nok.
 11 |  Tænker på om I føler
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 11:50
Tænker på om I føler I kender dem I chatter med, lige så godt som de venner I ser til hverdag?
 12 |  Personlig syntes jeg det kan væ
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 11:52
Personlig syntes jeg det kan være svært at finde ud af, hvornår andre laver sjov og hvornår de i virkeligheden mener det de skriver.
 13 |  #11 Nej, faktisk ikke.. Men det
Af: * Mike D18 VIP. Dato: 15-12-2006, 12:18
Mike#11 > Nej, faktisk ikke..
Men det kommer vel vis man mødes eller lign.
#12 > Well jeg kan give dig ret, men der er selvfølgelig også ting hvor du kan gennemskue det.
Ekspempel;
“Jeg smadrer dig Smiley ” – Der kommer fra en ven.
“Jeg smadrer dig Smiley ” – Der kommer fra en helt fremmed.
- Den er selvfølgelig ikke svær at gennemskue.

 14 |  #1 forstod ikke noget af deet ? [s
Af: * SaMiii D14 VIP. Dato: 15-12-2006, 13:21
SaMiii#1 > forstod ikke noget af deet ? [s:eek7]
 15 |  # 13 Jeg kan godt se hvad du mener.
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 13:27
# 13 Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg syntes bare man ofte mangler det lille glimt i øjet. Særligt hvis man chatte med folk men ikke har mødt i det virkelige liv.
 16 |  tror jeg da nok..
Af: * Jassmiin D13. Dato: 15-12-2006, 13:29
tror jeg da nok..
 17 |  # 14 Den profil du har inde på
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 13:32
# 14 Den profil du har inde på arto. Viser den dig, som den du også er sammen med dine venner eksempelvis fra skolen?
Eller ser du måske arto som et sted hvor du bedre kan være dig selv?
Eller bruger du arto til at være en helt anden end du er med dine venner?
Nogenlunde det jeg gerne vil vide. Giver det mening nu?
 18 |  #15 Men hvis man så snakker o
Af: * Mall D17 VIP. Dato: 15-12-2006, 13:54
Mall#15 > Men hvis man så snakker om noget hvor forskellige ting i samtalen kan misforståes til noget negativt.. Så må man jo ta snakken over telefon eller mødes en dag..
 19 |  #1 – Jeg viser altid mit sande jeg,
Af: * BrigittesElsker D16. Dato: 15-12-2006, 13:56
BrigittesElsker#1 -> Jeg viser altid mit sande jeg, specielt når jeg står op Smiley
 20 |  er mig selv 100%
Af: * DYTTExb P16 VIP. Dato: 15-12-2006, 14:16
DYTTExber mig selv 100%
 21 |  # 18 Men selv i telefonen kan minik
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 14:21
# 18 Men selv i telefonen kan minikken mangle. Der kan man selvfølgelig høre tonefald og så vidre.
Arto lægger jo også op til at man ikke må udlevere telefon nummer og sådan. . . ?
 22 |  Jeg vil også gernevide, om nog
Af: * Zahles P25. Dato: 15-12-2006, 14:23
Jeg vil også gernevide, om nogen af jer ofte bliver, eller føler jer misforstået? Både når I chatter og når I debatere?
 23 |  #22 Jeg har ingen problemer, jeg p
Af: * Mike D18 VIP. Dato: 15-12-2006, 14:27
Mike#22 > Jeg har ingen problemer, jeg prøver altid at formulere mig så godt så muligt når jeg skriver beskeder til andre Smiley
- Ydermere er jeg en stor ordkløver oveni det Smiley
 24 |  Ja , jeg viser mit sande jeg 100 %
Af: * My-own-lord P17 VIP. Dato: 15-12-2006, 14:51
My-own-lordJa , jeg viser mit sande jeg 100 % .. Hvorfor sku man opdigte noget andet ?
 25 |  #22 – Hverken mere eller mindre end
Af: * Yasw D21. Dato: 15-12-2006, 14:52
Yasw#22 – Hverken mere eller mindre end i daglig tale.
 26 |  #21 Det er jo fordi arto skal s
Af: * Mall D17 VIP. Dato: 15-12-2006, 15:08
Mall#21 > Det er jo fordi arto skal sætte en hvis grad af sikkerhed herinde for ikke at få smidt en masse kritik i hovedet, som de har fået meget af..
Det er jo dit eget valg om du vil give dit nummer til en anden person..
Men altså, man lærer jo personer at kende efterhånden som man snakker sammen.. Så ved man hvornår personer laver sjov og er alvorlige, også selvom det er over nettet.. Og som før er blevet sagt kan en smilie gøre en stor forskæl på en beskedSmiley
 27 |  #1 Jeg er mit sande jeg på al
Af: * Nightshade D16 VIP. Dato: 15-12-2006, 20:47
Nightshade#1 > Jeg er mit sande jeg på alle hjemmesider. Smiley
 28 |  Viser du dit sande jeg når du
Af: * Begrebet-af-popxD D16. Dato: 15-12-2006, 22:07
Begrebet-af-popxDViser du dit sande jeg når du chatter?
- Ja, så vidt som muligt. Selvfølgelig er jeg lidt mere skør på Arto Smiley
Hvorfor er det godt eller skidt?
- Jeg synes det er godt at vise sit sande jeg, fordi så får man sit sande jeg ud.

Har du lettere ved at chatte på arto end at snakke med dine venner hjemme eller i skolen?
- Nej, jeg er mere åben over for mine venner af natur.

#8 > Eller bare

“På arto er jeg 14 årige Morten, i virkeligheden er jeg 56 årige Frede”

Smiley

 29 |  Det er mit sande jeg.
Af: * o1-David D14 VIP. Dato: 15-12-2006, 22:12
o1-DavidDet er mit sande jeg.
 30 |  #1 Det er ikke mit sande jég.
Af: * Idiotsikret D16. Dato: 15-12-2006, 22:42
#1 > Det er ikke mit sande jég. Det er en lang historie..
Men hovedsagen er at de ting jeg siger, mener og giver udtryk for, er også det jeg ville sige, mene og give udtryk for i virkeligheden.
På den måde er jeg faktisk 100% mig selv, jeg har bare ikke mit navn eller et billede.
Kig I min profil, der er en længere redegørelse Smiley
 31 |  Mig selv..
Af: * Zeb-8900 D15 VIP. Dato: 16-12-2006, 01:20
Zeb-8900Mig selv..
 32 |  Jeg er sikker på dem der ikke
Af: * SirGwalchmai D20. Dato: 16-12-2006, 01:49
SirGwalchmaiJeg er sikker på dem der ikke er dem selv kommer ilende for at sige det højt og tydeligt så alle kan fortælle dem hvilke idioter de er..
 33 |  Jeg er i hvert fald ikke mig selv.
Af: * Pheak D15. Dato: 16-12-2006, 03:34
PheakJeg er i hvert fald ikke mig selv. Ikke at der er noget skidt i det, jeg opfører mig bare anderledes, men jeg ændrer mig egentlig ikke. Jeg har de samme holdninger og samme erfaringer, og vil bruge dem begge steder. Jeg er blevet fortalt, at jeg er mere livlig i virkeligheden.
 34 |  Er mig selv. Jaeh .. har lettest
Af: * Personliq P13. Dato: 16-12-2006, 12:35
PersonliqEr mig selv.
Jaeh .. har lettest ved at skrive med folk end at snakke med dem, for er en rimelig stille en ..

Velkommen!

December 7, 2006 by · 1 Comment · Uncategorized

Velkommen til bloggen omkring Identitet og spejling!

Du er velkommen til at kigge dig lidt omkring.

Skriv gerne en kommentar.

Håber du vil nyde vores blogs.

Venlig hilsen

Johan, Tue og Ditte